۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • شناسه : 75
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲
  • 1109 بازدید
  • ارسال توسط :
مبارزه با ملخ صحرایی در استان بوشهر ادامه دارد
مبارزه با ملخ صحرایی در استان بوشهر ادامه دارد

مبارزه با ملخ صحرایی در استان بوشهر ادامه دارد

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، گفت: امروزه میزان مصرف سرانه شیر و فرآورده‌های آن در هر جامعه یکی از مهم ترین شاخص‌های توسعه فرهنگی به شمار می‌آید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: اکنون مناطقی از شهرستان‌های تنگستان، دشتستان، دیلم، دشتی، دیر و گناوه درگیر ملخ هستند و طبق برنامه زمان بندی شده طرح مبارزه با ملخ تا نهم اردیبهشت در این شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

خسرو عمرانی افزود:عملیات مبارزه با ملخ صحرایی و پوره‌های آن‌ در ۱۵۰ هکتار زمین روستای لایپه بخش شبانکاره شهرستان دشتستان با دو دستگاه سمپاش پشت تراکتوری و یک دستگاه ماشین یو ال وی (ULV) پاش، انجام گرفت.

وی ادامه داد: همچنین عملیات سمپاشی علیه پوره‌های ملخ صحرایی در ۴۰۰ هکتار از منطقه آبپخش شهرستان دشتستان، صد هکتار از روستای لیلتین دیلم، ۱۵۰ هکتار از روستای چاه‌شور گناوه و ۱۵۰ هکتار از روستای محمدعامری بخش دلوار با سمپاش پشت تراکتوری، سمپاش پشتی و ماشین یو ال وی پاش انجام گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه ملخ‌ها بیشتر در مزارع گندم دیده شده‌اند، گفت: با توجه به اینکه ملخ‌های صحرایی هنوز به سبزه‌خوار هستند و مزارع گندم استان در مرحله برداشت قرار دارند، تا کنون این مزارع آسیب چندانی از ملخ ندیده‌اند.

عمرانی تاکید کرد: برای مبارزه با ملخ مشکل تامین سم نداریم و سم استفاده شده برای این کار، استاندارد و مورد تائید محیط زیست است.

مرحله اول سمپاشی علیه ملخ‌ صحرایی از بهمن تا اواسط فروردین در استان بوشهر انجام گرفت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*