۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • شناسه : 81
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸
  • 1272 بازدید
  • ارسال توسط :
عرضه کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌های شهر آبپخش ممنوع شد
عرضه کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌های شهر آبپخش ممنوع شد

عرضه کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌های شهر آبپخش ممنوع شد

مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، گفت: شیرخشک موردنیاز مردم مناطق سیل‌زده به صورت مستمر تأمین می‌شود و در این مناطق کمبودی نداریم.

عرضه کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌های شهر آبپخش ممنوع شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  بوشهر،  رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در مراسم نمادینی با حضور در نانوایی‌های شهر آبپخش، ضمن توزیع کیسه پارچه‌ای به مشتریان نانوایی، با اشاره به اثرات سوء محیط زیستی و بهداشتی عرضه نان تازه در کیسه‌های پلاستیکی گفت: این کیسه‌ها، مواد شیمیایی هستند که وقتی به جسم داغ برخورد می‌کنند تمام مولکول‌هایی که به صورت اتم‌ها در کنار هم قرارگرفته‌اند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آزاد و وارد نان می‌شوند.

ماریا خویش دوست افزود: استفاده از این نان باعث بدخیمی‌ها و عوارض گوارشی می‌شود و به‌مرور زمان ممکن است سبب ابتلا ما به انواع سرطان‌ها به ویژه سرطان دستگاه گوارش شوند.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر آبپخش و همکاری کمیسیون‌های محیط‌زیست این شهر، برای استفاده کمتر از کیسه‌های پلاستیکی و آموزش روش‌های جایگزین برای آن‌ها مانند سبد‌های خرید یا کیسه‌های پارچه‌ای، می‌توانند به مصرف کمتر این مواد کمک کرده و فرهنگ‌سازی کند.

رییس اداره محیط‌زیست شهرستان دشتستان نیز در جمع شهروندان آبپخشی بر حذف کیسه‌های پلاستیکی از سبد مصرف مردم تأکید کرد و گفت: ارائه الگوی مناسب برای جایگزینی مصرف پلاستیک برای خانوار‌ها ضروری است.

مهندس پور سالم افزود: موضوع مهم در بحث کیسه‌های پلاستیکی اثرات منفی بر ترکیب شیمیایی مواد غذایی و محصولات است و وقتی نان داغ یا غذا‌های مصرفی را داخل کیسه‌ها می‌گذاریم عوامل شیمیایی روی این مواد تأثیر می‌گذارند که بار‌ها توسط مسئولین بهداشت و درمان توضیح داده‌شده که استفاده از این پلاستیک‌ها و ظروف یک‌بار مصرف برای نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های داغ مناسب نیست و تأثیر منفی بر سلامت انسان دارد.

رییس شورای اسلامی شهر آب پخش نیز در این مراسم بیان کرد: کمیسیون محیط‌زیست، گردشگری و جذب سرمایه و کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و بانوان شورای اسلامی شهر آب پخش بعد از تشکیل جلسات مشورتی در حرکتی میدانی به سمت حذف کیسه پلاستیکی و جایگزین نمودن کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌ها رفتند.

فرخ عباسی افزود: این دو کمیسیون با محوریت و موضوع سلامت مردم در حرکتی بی‌نظیر امروز با مسؤولین محترم بخش و شهرستان به مناسبت هفته سلامت همراه شدند و در سه نانوایی شهر حضور یافتند و کیسه‌های پلاستیکی را تقدیم همشهریان نمودند.

همزمان با دومین روز از هفته سلامت و روز زمین پاک، شورای اسلامی شهر آبپخش با همکاری شبکه بهداشت و درمان دشتستان و اداره محیط‌زیست شهرستان، اقدام به جمع‌آوری کیسه‌های پلاستیکی از سطح نانوایی‌ها و جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای کرده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*